Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

Στο στόχαστρο τα μεταβατικά βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών

Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Δημοσίευμα σε Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία δίνει λαβή και βήμα σε εμπαθείς ομάδες, που είτε έχουν είτε δεν έχουν σχέση με το μάθημα των Θρησκευτικών, να επικρίνουν τα μεταβατικά βιβλία του μαθήματος, τα οποία από εφέτος θα διδάσκονται και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια. Το δημοσίευμα, της κατά τα άλλα «έγκριτης ηλεκτρονικής εφημερίδας» αναφέρει ότι, στην εικόνα του εξώφυλλου του βιβλίου της Γ΄ Γυμνασίου έχει αφαιρεθεί ο σταυρός από το καμπαναριό κι έχει αντικατασταθεί από μια, «περίεργη» τη χαρακτηρίζει, «κατακόρυφη γραμμή». 


Τα σχόλια που συνοδεύουν την εν λόγω «εκπαιδευτική ενημέρωση» είναι ενδεικτικά της αμάθειας και της αισθητικής για την Τέχνη, ιδιαίτερα της Αγιογραφίας και, βέβαια, καταδεικνύουν την έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού προς το πρόσωπο ενός σημαντικού καλλιτέχνη της εποχής-μας, του Μπάμπη Πυλαρινού. Σε σχόλιό μου προς την παραπάνω Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία, δίχως ίχνος προσβολής προς τους άλλους σχολιαστές, θέλησα να αποκαταστήσω την αλήθεια, τονίζοντας την αξία του αγιογραφικού έργου του Μπάμπη Πυλαρινού, παρακινώντας μάλιστα τους σχολιαστές να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Μπάμη Πυλαρινού για να έχουν ολοκληρωμένη άποψη. Εις μάτην! Οι διαχειριστές της Ηλεκτρονικής Εφημερίδας για την Παιδεία δεν δημοσίευσαν το σχόλιό μου, το οποίο επαναλαμβάνω ούτε συκοφαντικό ούτε υβριστικό ήταν. 
Από μια έγκυρη Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία, θα περίμενε κανείς, τα δημοσιεύματά της να μην διακρίνονται για την προχειρότητα. Στην προκειμένη περίπτωση, θα περίμενε κανείς, να μην διακρίνονται και για την άγνοια των στόχων ενός μαθήματος που, κατά την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, έχει βρεθεί στο στόχαστρο ποικίλων φονταμενταλιστικών ομάδων.

Υ.Γ. Η γνώση της Ζωγραφικής και της Αγιογραφίας δεν μπορεί να είναι ένα στατικό επίτευγμα. Σε κάθε εποχή, τα παραγόμενα καλλιτεχνήματά τους, προσβλέπουν σε ένα βαθύτερο και ευρύτερο προβληματισμό. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου