Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021

Μικρή εικαστική περιδιάβαση στην ποίηση της Τασούλας Καραγεωργίου

Γράφει η ΑΣΠΑΣΙΑ ΓΚΙΟΚΑ

Αφορ­μή για την πα­ρού­σα πε­ρι­διά­βα­ση έδω­σε η πρό­σφα­τη έκ­δο­ση ποι­η­μά­των της Τα­σού­λας Κα­ρα­γε­ωρ­γί­ου με τί­τλο Τα Πή­λι­να Ποι­ή­μα­τα από τις εκ­δό­σεις Κέ­δρος. Το βι­βλίο απαρ­τί­ζε­ται από δύο ποι­η­τι­κές συλ­λο­γές, Η χε­λώ­να του Κε­ρα­μει­κού και Η πή­λι­νη χο­ρεύ­τρια που η πρώ­τη έκ­δο­σή τους εί­χε πραγ­μα­το­ποι­η­θεί από τις εκ­δό­σεις Γα­βρι­ηλί­δης το 2011 και 2019 αντί­στοι­χα και ήταν εξα­ντλη­μέ­νες.
Η Τα­σού­λα Κα­ρα­γε­ωρ­γί­ου δεν εί­ναι νέα στην ποί­η­ση, αφού οι εκ­δό­σεις της συ­νε­χί­ζο­νται εδώ και σχε­δόν μία τρια­κο­ντα­πε­ντα­ε­τία· από τό­τε που βγή­κε η πρώ­τη της ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή Fragmentum αριθμός 53 (1986) μέ­χρι σή­με­ρα, η ποι­ή­τρια έχει βά­λει το δι­κό της ου­σια­στι­κό στίγ­μα στα ποι­η­τι­κά δρώ­με­να του τό­που, δί­νο­ντάς μας πολ­λά όμορ­φα και ση­μα­ντι­κά ποι­ή­μα­τα. Η πα­ρού­σα έκ­δο­ση με την με­τα­φο­ρι­κή αλ­λά και κυ­ριο­λε­κτι­κή χρή­ση της υπαλ­λα­γής στον τί­τλο της (πή­λι­να ποι­ή­μα­τα), έρ­χε­ται να μας ξα­να­θυ­μί­σει θέ­μα­τα και μο­τί­βα η χρή­ση των οποί­ων εί­χε δο­κι­μα­στεί και στο πα­ρελ­θόν από την ποι­ή­τρια με ευ­τυ­χή απο­τε­λέ­σμα­τα, που εί­χαν απο­τε­λέ­σει μά­λι­στα αντι­κεί­με­νο θε­τι­κών κρι­τι­κών, βρα­βεί­ων και επαί­νων. Εί­ναι εν­δει­κτι­κό ότι για τη συλ­λο­γή Η πή­λι­νη χο­ρεύ­τρια (Γα­βρι­η­λί­δης 2019) η ποι­ή­τρια εί­χε τι­μη­θεί με το Βρα­βείο Λά­μπρου Πορ­φύ­ρα 2020 της Ακα­δη­μί­ας Αθη­νών, ενώ για Το με­τρό (Κέ­δρος 2004) εί­χε τι­μη­θεί με το βρα­βείο Γ. Αθά­να, πά­λι της Ακα­δη­μί­ας Αθη­νών.
Έχει από νω­ρίς πα­ρα­τη­ρη­θεί ότι στο ποι­η­τι­κό σύ­μπαν της Κα­ρα­γε­ωρ­γί­ου ένα πλή­θος από ει­κα­στι­κά θέ­μα­τα ενέ­χουν βα­ρύ­νου­σα ση­μα­σία στη νοη­μα­το­δό­τηση των ποι­η­μά­των και τους προσ­δί­δουν έναν ιδιαί­τε­ρο χα­ρα­κτή­ρα.
Διαβάστε τη συνέχεια του ωραίου άρθρου στον χάρτη, 33· μηνιαίο περιοδικό, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου