Του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Σήμερα, από τις 12:00 το μεσημέρι, τα σχολειά του ελληνικού κρατιδίου βρίσκονται σε πανικό. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να συμπληρώσουν πίνακες excel για καινοτόμες δράσεις, επιμορφώσεις που έχουν κάνει, υποδομές των σχολικών μονάδων που υπηρετούν, από το 2019 έως το 2025. Την τιμητική τους έχουν: η εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, οι ΤΠΕ, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, η Ειδική Αγωγή, οι Δεξιότητες / Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, η Ενδοσχολική Βία / Εκφοβισμός. Όμως, το κουτάκι που αφορά την Αξιολόγηση & Ποιότητα στην Εκπαίδευση, στην κυριολεξία, «σπάει κόκκαλα»! Όλα αυτά τα «καινοτόμα» κουτάκια, πρέπει να σταλούν στο ΥΠΑΙΘΑ, μέχρι την Τετάρτη, λένε και διατάσσουν. Κι όλοι εμείς, οι καλοί παπαγάλοι του ΥΠΑΙΘΑ (περιφερειακοί διευθυντές, επόπτες, διευθυντές εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί), ζούμε τον «παιδαγωγικό γραφειοκρατικό πανικό μας».
Αναρωτιέμαι γιατί απορρίπτεται ως αναχρονιστική και ολοκληρωτική η αντίληψη tabula rasa; Μήπως πρόκειται για μετανεωτερική άλωση του ασυνειδήτου των εκπαιδευτικών; Μήπως πρόκειται για μετανεωτερικό καταναγκασμό, όπου η Παιδαγωγική και η Διδασκαλία, σε άδειο πίνακα, η καθεμιά, για τα επόμενα εκατό χρόνια θα ξαναγράψει βασικά αξιώματά της. Η επιταγή είναι μία: πρέπει να καινοτομούμε! Φευ! Όσο πιο πολύ απομακρυνόμαστε από την παραδοσιακή διδασκαλία, στους tabula rasa διαδραστικούς πίνακες πρέπει να κάνουμε πολύ σαματά, μήπως και μετά τις απανωτές «επιμορφώσεις» μας, στη σχολική τάξη καταφέρουμε να αφουγκραστούμε τα μαθητούδια μας. Γελιότητες!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου