Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης που, εφέτος, λόγω της πανδημίας διεξήχθη Διαδικτυακά. Το συνέδριο απευθύνονταν σε μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων - Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ελληνικής Ομογένειας. Όπως και στα δύο προηγούμενα έτσι και εφέτος, στους συμμετέχοντες μαθητές έδωσε την ευκαιρία να παρουσιάσουν εργασίες με μορφή ολοκληρωμένης επιστημονικής εισήγησης / έρευνας, στοχεύοντας με αυτόν τον τρόπο στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητικών κοινοτήτων του απανταχού Ελληνισμού.
Στα όσα σημαντικά μέσω ερευνητικών εργασιών παρουσιάστηκαν, αξίζει κανείς να σταθεί στη ζωντανή παρουσία ελληνικών σχολείων της Ομογένειας, (Κωνσταντινούπολη, Ίμβρος, Βόρεια Ήπειρος). Η παρουσία αυτών των σχολείων - εδώ οφείλω να συγχαρώ τον συνάδελφο Δημήτριο Αϊβαλιώτη, βιολόγο και μέλος της οργανωτικής επιτροπής για την ανύσταχτη μέριμνά του σ’ αυτό το συνέδριο να συμμετάσχουν ομογενειακά σχολεία – ήταν ιδιαίτερα συγκινητική. Σήμερα, τελευταία ημέρα του Συνεδρίου, είχαμε την ευκαιρία να ακούσομε εκπροσώπους, καθηγητές και μαθητές ελληνικών σχολείων από την Κωνσταντινούπολη, την Ίμβρο και τη Βόρειο Ήπειρο. Προβλήθηκαν ολιγόλεπτα βίντεο που, σε πείσμα των καιρών, παρουσίασαν πόσο ζωντανός κι αγωνιστικός είναι ο Απόδημος Ελληνισμός και, πως, μέσα από συλλογικές εκπαιδευτικές δράσεις διασώζει την ελληνορθόδοξη ιστορία του. Αν στην Ελλάδα της παρακμής έχουμε χάσει το συλλογικό ασυνείδητο, είναι ευτύχημα το γεγονός που αυτό ατόφιο διασώζεται χάρη στην αρχοντιά του απανταχού Ελληνισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου