«Μια άλλη διαφορά βυζαντινής και κινηματογραφικής εικόνας είναι ότι η πρώτη ανάγει το θεατή της στα Έσχατα, έχει ως θέμα της το μεταμορφωμένο Χριστό και είναι προϊόν τής εκκλησιαστικής εμπειρίας, γι’ αυτό και ο αγιογράφος συχνά παραμένει ανώνυμος. Η δεύτερη φέρει την ανεξίτηλη υπογραφή (τη νοοτροπία και ιδιοσυγκρασία) του επώνυμου δημιουργού της, ασχολείται με τον ιστορικό Ιησού και προσπαθεί είτε να μεταφέρει με πιστότητα στο παρόν τη δράση τού Ιησού στο παρελθόν, είτε να οσμώσει αυτό το παρελθόν με το παρόν.
Το μειονέκτημα σε όλες τις συγκρίσεις είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γυριστεί σχετική ταινία με τον Ιησού από σκηνοθέτη της Ανατολής. Ίσως ένας Ταρκόφσκι να μπορούσε να συμφιλιώσει τα δύο αυτά μεγέθη και να φωτίσει την επίγεια πορεία του Ιησού».
ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ. (2005). «Η εικόνα του Ιησού στον κινηματογράφο», Δελτίο Βιβλικών Μελετών, τ. 23ος, σσ. 188-189.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου