Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

«Χαμηλωμένα βλέμματα, ανολοκλήρωτα νεύματα και κομπιάσματα στους αντίποδες της εκλογικής θρασύτητας των ημερών»


«Καμιά φορά επιτρέπουμε στους ποιητές να πουν και καμιά κουβέντα παραπάνω. Και καλά κάνουμε. Έτσι έρχεται, νομίζω, η ζωή στα ίσα της και υποψιαζόμαστε τότε ότι έχουμε μπατάρει από την μεριά που υπάρχει φασαρία αλλά τραγούδια δεν ακούγονται. 
Διότι ξένος, παντάξενος κι ολούθε ξένος, δεν είναι μόνο αυτός που στενεύεται, είναι κυρίως αυτός που δεν βρίσκει ανθρώπους να πουν ένα τραγούδι. Και φοβάται πάντοτε ο ξένος μην λησμονήσει τα λόγια των τραγουδιών, γι' αυτό και συνεχώς τα ψιθυρίζει και τα κάνει φυλαχτό της ερημίας του - σπανιότερα τα κάνει και βιβλίο αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα. Όπως άλλη κουβέντα είναι ότι όσα γλυκαντικά κι αν καταπιεί ο ξένος θα πικρίζουν κι οι μέρες κι οι νύχτες του. 
"Να νοσταλγείς τον τόπο σου ζώντας στον τόπο σου τίποτα δεν είναι πιο πικρό". Λένε πως η νοσταλγία είναι ίδιον των ανθρώπων που γερνούν. Πιθανόν αλλά δεν με αφορά η διαπίστωση. Όχι επειδή νεάζω αλλά επειδή γρατζουνισμένα τα έχω τα γόνατα και κανένα -δόξα τω Θεώ- δεν μου λείπει. Μ' άλλα λόγια όσο κι αν μπαρμπερίζω το κεφάλι μου, τ' όνειρο μένει ακούρευτο σ' αυτές τις περιπτώσεις»

«Ποτέ δεν έχω καυχηθεί για γραφτό μου – όχι από σεμνοτυφία αλλά επειδή, ειλικρινώς, δεν έβρισκα κανέναν λόγο. Για το ολούθε ξένος όμως είμαι περήφανος. Περήφανος που αξιώθηκα να δώσω φωνή σε δικούς μου ξένους, από αυτούς που το πολύ-πολύ να χωρέσουν στα ψιλά των εφημερίδων. Και κομματάκι πιο ήσυχος. Δεν θ’ αφήσω σπουδαία πράγματα στα παιδιά μου αλλά κάτι αναπαλλοτρίωτα δικό μας, εντέλει, θα τους το αφήσω. 
Το βιβλίο πρωτοπαρουσιάστηκε τον Μάιο στην Διεθνή Έκθεση βιβλίου της Θεσσαλονίκης από τον καθηγητή Χρήστο Γιανναρά και τον ποιητή Αντώνη Παπαβασιλείου και δεν είχα πού να να κρύψω την αμηχανία μου και την χαρά μου. 
Το σούρουπο της Παρασκευής 5/7 (στις 20.00) είναι η ώρα της Αθήνας. Θα το παρουσιάσουν ο ποιητής Βασίλης Ζηλάκος, ο πολυπράγμων Θανάσης Ν. Παπαθανασίου κι ο λόγιος γιατρός Κωνσταντίνος Τσιώλης στις 8 μ.μ. στην άΠΕΙΡΟ χΩΡΑ (Σισμανογλείου 10, Βριλήσσια, τηλ. 21 1410 9989). Φίλοι αγαπημένοι όλοι τους, που ελπίζω –χωρίς να μου χαριστούν– να συνομολογήσουν ότι και τα βιβλία «λόγια είναι τα λεν οι πικραμένοι, πάσχουν να βγάλουν το πικρό μα το πικρό δεν βγαίνει». 
Χαμηλωμένα βλέμματα, ανολοκλήρωτα νεύματα και κομπιάσματα στους αντίποδες της εκλογικής θρασύτητας των ημερών. 
Θα είναι χαρά μας να σας καλοδεχτούμε!» 

Θεόδωρος Ε. Παντούλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου