Του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών (στο εξής μτΘ) που, για δύο σχολικά έτη, η πιλοτική εφαρμογή του στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία είχε θετικά αποτελέσματα, στην Α΄ Λυκείου, στο Θεματικό Πεδίο: Δημιουργία – Πτώση, η έννοια της ελευθερίας του ανθρώπου έχει κομβική σημασία όσον αφορά στη θρησκευτική εκπαίδευση των μαθητών/τριών. Σήμερα, σ' ένα τμήμα της Α΄ Λυκείου, με μαθητικό δυναμικό πάρα πολύ καλό, άριστο θα έλεγα, μαθητές και μαθήτριες για 20 λεπτά της διδακτικής ώρας ασκήθηκαν στη συγγραφή σύντομου δοκιμίου με θέμα: «Θεός και Ελευθερία».
Λίγα λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα, προσκλήθηκαν στον πίνακα για να καταγράψουν εξισώσεις με λέξεις κλειδιά των δοκιμίων τους. Ενδεικτικά παραθέτω μια από αυτές, της μαθήτριας Μαρίας Ζουμπαδέλλη.
Δεν χωρά αμφιβολία πως οι μαθητές/τριές μας, όταν το μτΘ είναι εμπλουτισμένο με δημιουργικές δραστηριότητες – τεχνικές, στον διδάσκοντα επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις. Σε επόμενο σημείωμά μου θα αναρτήσω όλα τα δοκίμια που, σήμερα, έγραψαν μαθητές και μαθήτριές μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου