«Προσπάθησα να δώσω γνήσιο το πρόσωπό της. Κεκαθαρμένο από τα εις βάρος της γραφόμενα που το σκοτείνιαζαν. Δώδεκα αιώνες έχουν περάσει από τότε. Και ο βίος της Κασσιανής δεν έλειψε από κανέναν αιώνα. Υπήρξε από την αρχή η αγαπημένη των συγγραφέων, όμως χωρίς να τη σεβαστούν οι περισσότεροι. Στον τόμο Rochow, μεταξύ πολλών άλλων, περιέχονται περιληπτικά όλα σχεδόν τα μυθιστορήματα που γράφτηκαν για την Κασσιανή. Και σε όλα συμβαίνει η ίδια παραποίηση ή αυθαιρεσία. Θέλησα να την αποενοχοποίησω. Στο θαυμάσιο “Τροπάριο της Κασσιανής”, που ακούμε τη Μεγάλη Τρίτη, πολλοί ταυτίζουν την Κασσιανή ή και την Μαρία την Μαγδαληνή με την ανώνυμη αμαρτωλή του Ευαγγελίου. Όμως η άποψη αυτή δεν ανταποκρίνεται στην ιστορική πραγματικότητα. Το “Τροπάριο της Κασσιανής” αναφέρεται σαφώς στην ιερόδουλη του Ευαγγελίου, για την οποία γράφτηκε. Εκείνη που ετοιμάζονταν οι Φαρισαίοι να τη λιθοβολήσουν ως αμαρτωλή, και ο Ιησούς είπε “Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω”».
ΜΑΡΙΑ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΔΟΥ ΠΟΥΘΟΥ. (2023). Θεόφιλος και Κασσιανή. Αθήνα: Πατάκη, σσ. 453-454.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου