Του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Στον online κόσμο που ζούμε, τον κόσμο του Διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, διαβάζει κανείς τα πιο απίθανα κείμενα και σχόλια. Στη συζήτηση -την περιορισμένη μόνο σε μια online κοινότητα, αυτή των θεολόγων- που γίνεται για το μάθημα των Θρησκευτικών και τη θέσπιση του εναλλακτικού μαθήματος της Ηθικής, για μαθητές που θα απαλλάσσονται από το πρώτο, πριν λίγο διάβασα ότι κάποιοι ενώ είναι μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ.), ταυτόχρονα θέλουν να γίνουν μέλη και του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης.
Διερωτώμαι: δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι γίνεται εδώ και μια δεκαετία με τους δύο αυτούς επιστημονικούς συλλόγους; Δεν έχουν διαβάσει τις καταστατικές αρχές τους; Πώς είναι δυνατόν από τη μια μεριά να είσαι μέλος ενός αρτηριοσκληρωτικού συλλόγου, που στη μέχρι σήμερα πορεία του, το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η διατήρηση ενός μαθήματος με αυστηρό ομολογιακό - κατηχητικό χαρακτήρα, κι από την άλλη μεριά να επιθυμείς να γίνεις μέλος ενός συλλόγου, που η έγνοια του εδράζεται στον αγώνα να κάνει το μάθημα των Θρησκευτικών ένα μάθημα που θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές; Δεν γνωρίζουν ότι η Π.Ε.Θ., πριν λίγα χρόνια έστελνε στα δικαστήρια τον ΚΑΙΡΟ, χαρακτηρίζοντάς τον ως «αντισύλλογο Θεολόγων;»
Είναι σαφές ότι οι δύο επιστημονικοί σύλλογοι θεολόγων εκφράζουν δύο διαφορετικές αντιλήψεις για τον χαρακτήρα που οφείλει να έχει το μάθημα των Θρησκευτικών στο σύγχρονο σχολείο. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι οι θεολόγοι βρίσκονται σε πόλεμο μεταξύ τους, άποψη που βολεύει αρκετούς για να παίζουν το παιχνίδι τους. Κι ούτε, βέβαια, αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει διάλογος μεταξύ των δύο συλλόγων.
Εχθές, στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δημοσιεύτηκε ακόμα ένα άρθρο για το εναλλακτικό μάθημα της Ηθικής. Ο συντάκτης του, Εμμανουήλ Καραγεωργούδης, Κοσμήτορας του Τμήματος της Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ, δεν προσφέρει τίποτα το νέο στην κατάσταση όπου έχουν περιέλθει τα Θρησκευτικά: Το εναλλακτικό μάθημα στη θέση των Θρησκευτικών Απλά, αναμασάει τις αποφάσεις του ΣτΕ, δίνοντας την εικόνα ενός μαθήματος όπου η τύχη και η ύπαρξη του στο σχολείο παίζεται στην επιτραπέζια αντισφαίριση, το γνωστό πινγκ-πονγκ. Ποιοι είναι οι παίκτες, νομίζω, πως είναι γνωστοί. Δεν χρειάζεται πολύς κόπος να πάει κανείς λίγο πίσω στο χρόνο, στην περίοδο των ετών 2016 – 2020, για να διαπιστώσει τι συνέβαινε με τα Θρησκευτικά.
Ευθύμιος Βαρλάμης, Ο Χριστός σήμερα, (145Χ200 εκ.). ΠΗΓΗ: warlamis
Καίρια τα όσα γράφεις, Θανάση! Για το εναλλακτικό και το άρθρο του Κοσμήτορα έκανα μια μικρή αναφορά και στο ιστολόγιο μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργο μου, ευχαριστώ για το σχόλιο. Να περνάτε καλά με την οικογένειά σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή