Του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Σήμερα άρχισαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΕΠΑΛ και αύριο αρχίζουν στο Γενικά Λύκεια. Το ερώτημα καίριο· απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθητές στα ιδιαίτερα μαθήματά τους: τους έχουν ποτέ δείξει το δρόμο ότι ως ανθρώπινα υποκείμενα που είναι, μπορούν να ορίζουν τη ζωή τους με ελευθερία και υπευθυνότητα, να συγκροτούν τις γνώσεις και το αξιακό τους σύστημα, σύστημα που να βασίζεται στην ηθική και συνειδησιακή αυτονομία τους; Πιστεύω πως ΟΧΙ. Εκφράζω προσωπική θέση γιατί γνωρίζω το έδαφος που κινούμαι.
Κι όμως, στο ερώτημα υπάρχει απάντηση. Τη δίνει ο Έριχ Φρόμ, στο κλασικό βιβλίο του Να Έχεις ή να Είσαι; Μεταφρασμένο από την Ελένη Τζελεπόγλου, στις εκδόσεις Μπουκουμάνη, Αθήνα 1978. Αν και ο Φρομ γράφει για σπουδαστές, έχω τη γνώμη ότι οι σκέψεις του αφορούν και μαθητές. Οποιαδήποτε διαφωνία με τα γραφόμενά του είναι περιττή. Α.Ι.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου